דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העיצוב החדש של נענע - מביא תג'ננה 

מאת    [ 27/07/2008 ]

מילים במאמר: 844   [ נצפה 3665 פעמים ]

החלטתי להכנס לאתר החדש של נענע ולראות על מה הרעש. אני מודה, פעמים בודדות בחיי יצא לי להגיע לאתר נענע, כיוון שמעולם לא התאפיין במשהו ייחודי לעומת שאר האתרים. הפעם בחרתי להכנס לאתר כדי לראות מדוע ממשק משתמש חדשני ועיצוב ייחודי שווים מיליון שקל ופיטורי עובדים. האמת, חיכיתי גם לראות האם נוויל ברודי, מעצב האינטרנט הדגול, יצליח גם הפעם להפתיע. לאלו מכירים שאינם מכירים: נוויל ברודי עיצב את אתר ה"גרדיאן  ?ואת Ynet  בגרסתו הראשונה. נוויל נחשב לאגדה בתחום ה WEB על אף שראיתי עבודות רבות מוצלחות יותר וזולות יותר של יוצרים כמעט אנונימיים.

הכניסה לאתר  - הנה זה קורה..או שלא...

מזל טוב, השבוע המחשב שלי בן שלוש ובשל כך חשבתי שלאתר החדש של נענע לוקח זמן טעינה ארוך במיוחד. עשיתי הפעלה מחדש, הגעתי רענן ומוכן ושוב.... האתר נטען לאט.
נזכרתי בתקופת הגלישה דרך הספק Surfree שהציע בסוף שנות התשעים שירותי גלישה ברשת במהירות של צב חולה עם פרסומות אבל בחינם. יכלתי לראות אז את הגופן נטען בפרסומת מרוב איטיות. כך בדיוק נטען לי נענע 10. הרגשתי בזמן הטעינה כאילו התחברתי לשרת של נאס"א בכדי להוריד את תוכנית החלל לשנת 2024 ולא כאילו נכנסתי לאתר תוכן.

מכונת כביסה צבעונית בחיבור USB

מעולם לא אהבתי מכשירים שעושים יותר מידי דברים ביחד. תמיד נשאר בי הרושם כאילו המכשיר יכל לעשות פחות פעולות בצורה טובה יותר אם רק היינו בוחרים אחרת. למה אני צריך מכונת כביסה שמחוברת ב USB, יודעת להתקשר לפקס ולשלוח מייל באמצעות הניאגרה? פשוט לא צריך.

בכניסה לאתר הבנתי כי מקבלי ההחלטות בנענע רצו לספק את צרכי הטלוויזיה שייתכן שאף מימנו חלק מהאתר, וגם לשלב תוכן אינטרנטי באותו עמוד. התוצאה, בלאגן ענקי.
איך הגולש אמור לדעת אם התוכן מולו הוא וידאו או כתבה? לא ברור.

כמות הצבעים ששולטים באתר הם בערך כל פלטת הגוונים הקיימים בפוטושופ. מרוב עצים רואים רק באגים. תמונות שבורות, כותרות צועקות ותפריטים ענקים שנפתחים במעבר עכבר יוצרים ממשק משתמש הרסני ומציק כמעט כמו סוף שבוע עם חסן נסראללה.

סרגל צידי כמו תא טייס

סרגל הצד (שמאל) של נענע נראה כמו תא טייס המכיל עשרות כפתורים שברובם לעולם לא נשתמש כנראה: מפות, מייל, מזג האוויר, רדיו ברשת, קורא RSS, הורוסקופ ושאר ירקות גרמו לי לשכוח לשם מה נכנסתי לאתר. בחירה מוזרה גרמה למעצבי הממשק להחליט להשאיר את ממשק הטייס הזה לאורך כל עמודי האתר במקום למקמו בשערים ראשיים של אזורים.
לאחר שהצלחנו לפלס עצמנו לנבכי האתר, לא ממש חשבו שם על "פירורי לחם" כדי לסמן לנו את מיקומנו. ניסיתי בכל דרך אפשרית לדעת באיזה קטגורית תוכן אני נמצא אך ללא הצלחה. 

מחפשים לעשות כסף במקום איכות

לא ברור לי מה המודל העיסקי של נענע שהיה שווה להשקיע בו מיליון שקל על חשבון עובדים. נניח שקיים כזה, כעת הוא לא נראה טוב. חברה גדולה עם גב כלכלי כמו נענע ממש לא צריכה לקיים אתר מקצועי ועסקי עם פרסומות של גוגל. המנוע של גוגל בצורתו מתאים לאתר קטן של נער מתבגר שרצה להגיד משהו לעולם ולא מצא איך, ובחר גם להרוויח כסף מהשטויות שיש לו לומר.

בנוסף לפרסומות גוגל המעיקות בדף, בחרו בנענע לשלב פרסומות ענק בכל עמוד שמאיטות מעבר להיגיון את הטעינה. חלק מהפרסומות משלבות סאונד צרחני ותזוזות מהירות בפלאש שגרמו לעין שלי לרצד במהירות של חולה פרקינסון.
החלק הגרוע ביותר היה בבחירת נענע להוסיף פרסומת בכל תחילת סרטון. המצב כה אבסורדי עד שראיתי באתר סרטון של 25 שניות וקדמה לו פרסומת בת חצי דקה. מגוחך !

תוכן דל, תגובות צבעוניות וגלילה לצד

אתר תוכן כשמו כן הוא. אתר המכיל תוכן. אני לא יודע מה סוד הקסם של אתר YNET אך ברור לי שחלקו נובע מתוכן עדכני, קריא ויש הנוטים לחשוב אף איכותי בכתיבתו. בנענע10 אין אף אחד מהם. התוכן דל, מוקף בתמונות גדולות אליו מתווספת מערכת תגובות מוזרה וצבעונית בה שם המגיב מרוחק פיזית מהתגובה ובחלק מהכתבות יש גלילה לצד. כן, גלילה לצד. גלילה צידית למי שלא מכיר קוד אינטרנט היא באג ששנוא על מתכנתים העובדים בטבלאות רוחב ומשתדלים להימנע ממנו בכל רזולוצית מסך משתמש. נענע לקחו את הבאג וקראו לו פיצ'ר.

פשוט זה טוב

אני אוהב חידושים וישנם כאלו שממש שינו את חיינו כמו: מיקרוגל, GPS וכמובן אינטרנט. גם חידוש אמור להיות נוח והגיוני ולא תולדה של ממשק שמרגיל את המשתמש אליו ולא להפך. החדשות האחרונות הקשורות לגל הפיטורים (20 עובדים) גורמים לי בכל כניסה לאתר לחשוב על הפיטורים ולא על העיצוב. ישנם כיום בישראל 20 עובדים שמבחינתם העיצוב החדש של נענע שווה לחברה את משרתם. נשמע רע ונראה רע.

בכירי החברה אמרו בכל הזדמנות כי ברור להם שייקח זמן עד שהאתר יהיה אלטרנטיבה לפורטלים הגדולים והמוכרים. חלקם דיברו על שיטת העדר של הישראלים להישאר באתר אחד ואחרים דיברו על החדשנות. הסיכוי היחידי של נענע להצליח באמת טמון בהפלת כל שרתי הפורטלים האחרים ברשת מלבדם. גם אז, ספק אם הגולש יבחר אם להכנס לאתר.

הצעה לסיום: לא רציתי לסיים במילים רעות על אתר שקשה למצוא משהו טוב להגיד עליו, אך לפחות אתן עצה. חזרו לממשק נקי ופשוט (סגנון NRG החדש), תשקיעו בתוכן איכותי ורצוי חדשני, ותבחרו להיות משהו אחד ? טלוויזיה ברשת או אתר תוכן, אי אפשר להיות ממש טוב בשני דברים. החשוב מכל, תמצאו סיבה אמיתית ומייחדת שיגרום לגולשים לבוא: גוגל ? חיפוש, YNET ? חדשות, וואלה ? מייל, יד-שניה ? לוחות....ומה אתם?

בהצלחה,

כותב הכתבה (ליאור אברהם) מתמחה בממשק עיצוב משתמש באתרי אינטרנט ופורטלים גדולים

קישור לכתבה באתר סקופ: http://www.scoop.co.il/article.html?id=19488

קישור לכתבה באתר תפוז: http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1297050

ליאור אברהם
- ליאור אברהם -



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב